Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2017, 10:41   #39
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je ziet ook nogal wat jonge gastjes op elektrische, dat zijn dan die speedbikes, gemakkelijk herkenbaar door hun typerend silhouet: een relatief klein zwart fietsje met zo een horizontaal uitstekende achteruitkijkspiegel links die onder een 45 graden hoek is gekanteld, allicht om een flutteke minder luchtweerstand te hebben om een flutteke rapper te kunnen rijden.
Ik vind niet dat er een algemene slecht gedrag is. Af en toe kom je krapuul tegen. Zo van die gasten die onbeschaamd in het midden van wegen zonder rijstroken rijden en auto's hinderen om hen in te halen. Of extremen, zoals 1 keer een gast op zo een typische speedbike die me aan 50 of zo inhaalde met zijn armen in de lucht, geeuwde toen ik opzijkeek, passeerde, met zijn armen nog steeds in de lucht verdween in de verte en er volgens een achter mij rijdende getuige boven mijn hoofd een tekstballon kwam met "LUL" erop.
Allez, ik moet het onbewust luidop hebben gezegd, want die achter mij pikte erop in.

Eigenlijk merkte ik totnogtoe weinig van oude bezen ed die angstig / op gevaarlijke wijze rondijlen.
Enkelen zijn eerder "ambetant" op een andere manier, ze rijden zo als een paard met koets midden op het fietspad alsof het hun privé avenue - oprit waar ze de baas zijn, soms ook met 2 naast elkaar alsof ze met klemmen aan elkaar gemonteerd zijn. Niet "snel".
Het is dan een wat ambetante situatie om in te halen. Bellen heb ik afgeleerd, want sommige schrikken alsof iemand hun wc deur instampt en rijden in elkaar en 1 keer lagen ze in een knoop op de grond.
Ik nader ze, blijf erachter hangen, rammel dan wat aan een remhendel - of laat hem eens schieten, en als het nodig blijkt vraag ik of ik even kan passeren.
Wat gedoe / tijdverlies, maar er is weinig alternatief.

In vroegere tijden kon je even omkijken of er auto's aankwamen, en gewoon inhalen, maar met de gescheiden fietspaden van onze RotCommies zit je gevangen tussen hoge bermen / hagen / plateaus / rijen palen en dan nog met tweerichting, waar je dan ook nog rekening moet houden met mogelijke tegenliggers.

Het zijn wel maar enkelen, dus niet in die mate dat ik ga beginnen oordelen over jongeren / ouderen in het algemeen.
Ja kijk hier hebben ze fietspaden herstelt, wat betekende dat er telkens maar langs 1 kant gebruik kon gemaakt worden van een fietspad, dus verkeer met tegenliggers op die smalle fietsstrook. Hallucinant die oude besjes tegen 25 per uur die er zelfs niet meer aan denken dat ze een rem hebben, pure paniek. Je moet begrijpen dat ze dan moeten uitwijken tot de uiterste rand van het fietspad wat bijna grenst aan zelfmoord, de gracht lonkt.
Wat ik niet begrijp is we zagen die oude rakkers toch ook niet op brommertjes tot 25 per uur rond crossen, waarom nu ineens wel op die fietsen.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 30 juli 2017 om 11:05.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden