Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2009, 20:49   #6
Jennes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 mei 2009
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De laagste ecologische impact heeft de tourincar. Met Eurolines naar het zuiden dus. De HST heeft een vergelijkbare impact als het vliegtuig, tenzij je 'm 100% met kernenergie aandrijft
Bent u daar zeker van en mag ik een bron voor die laatste bewering?
Niet dat ik u ervan verdenk mij een rad voor de ogen te draaien of te liegen, maar vooral omdat ik begaan ben met het milieu en het voor mij er zeker wel toe doet met welk vervoersmiddel ik reis.

De HST en Eurolines hadden tot nu toe dus altijd mijn voorkeur.


Citaat:
Rechstreekse treinen van Brussel naar het Zuiden van Frankrijk zijn er. En aan concurrentiële prijzen en reistijden ook nog.
Naar Spanje kan je ook relatief eenvoudig, al zijn rechstreekse treinen hier niet evident.
Been there done that. 250 euro retour om negen uur in de trein te zitten. Tenzij je er weken moet zijn, raad ik het niet aan.
Thalys is andere koek. Daarover heb ik niet te klagen. In de zomer geraak je met Thalys Sun ook op een kleine vijf uur in het westen van Frankrijk.


Citaat:
Naar Italië kan ook nog steeds. Echter hier hebben onze Noorderburen wel het voordel dat de plaatselijke monopolist de nachttreinen niet weggepest heeft.
Enig idee wat dit kost en hoe lang je onderweg bent?
Again: been there, done that.

Citaat:
Vanuit Amsterdam kan je met de nachttrein naar Berlijn, Praag, Zürich, Milaan, Kopenhagen, Wenen, Warschau en zelfs Moskou. Vanuit België kan je nergens meer heen met de nachttrein sinds de NMBS de laatste nachttrein ( Parijs - Brussel - Berlijn) er ook uit gekregen heeft.
Idem: kostenplaatje + reistijd = geen persoonlijke winst in vergelijking met een vliegtuig.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden