Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2015, 21:15   #19
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Facebook is bedoeld voor wat zijn eigenaar vindt dat het bedoeld is.

Dan ben jij vrij van bij hen geen diensten te gebruiken he.

Nog eens: dan ben je vrij van geen Google producten te gebruiken. Jij wordt niet gedwongen van wat dan ook van Google te gebruiken.

Hier volg ik je niet. Aangezien de eigenaars van Google kunnen bepalen wat de bedoeling van Google is, en aangezien jij vrij bent van al dan niet in te gaan op de aantrekkelijke diensten die zij aanbieden, ben jij totaal meester van je privacy wat Google betreft. Gebruik jij hun diensten (uit jouw eigen vrije keuze) dan wil dat zeggen dat jij je onderwerpt aan wat Google echt van jou wil. Als daarin het "afnemen van uw privacy" zit, dan ga jij daar uit eigen vrije keuze mee akkoord als je Google's diensten gebruikt.

Nog eens, gebruik Google dan niet.

In tegenstelling tot wat jij beweert, is "gratis" WEL een licentie tot "even wat". Het is niet omdat het gratis is, dat het kwaliteit moet zijn, net zomin als het kwaliteit moet zijn als het geld kost.

Als ik een frituur open doe met slecht gebakken frieten en verbrande frikandel, en daar 12 Euro voor vraag, dan is dat mijn goede recht, evenals het jouw goede recht is om dat een ondermaatse prestatie voor de prijs te vinden en dus niet bij mij te kopen.

Op dezelfde manier kan ik totaal buggy software gratis ter beschikking stellen. Jij hebt niet te klagen over het feit dat die software buggy is. Je moet die niet gebruiken.

Als jij schrijft "tegenover prestatie staat evenredige tegenprestatie" dan zou, van alle posters hier, jij toch de eerste moeten zijn om te schrijven dat wat die evenredigheid betreft, het aan de markt is van die te beslissen, zolang je vrij bent om al dan niet te "kopen".

Google biedt (gratis) iets aan. Vindt jij dat jouw tegenprestatie (verlies van privacy en gemanipuleerd antwoord ondergaan) groter is dan hun prestatie, dan kan jij, zoals elke acteur in de markt, beslissen van niet te "kopen", en dat is jouw manier om "prestatie" en "tegenprestatie" met elkaar in overeenstemming te brengen. Als jij vindt dat Google jou slecht gebakken frieten en een aangebrande frikandel aanbiedt voor 12 Euro, zou je ook niet kopen.

Wat in tegendeel gebeurd is, is een normale marktwerking. Vroeger was de prestatie van Google MEER dan de door de markt gewenste tegenprestatie. Google heeft zich dus aan de markt aangepast, door de tegenprestatie te verhogen (verlies aan privacy) en de prestatie te verminderen (minder betrouwbare resultaten) tot vraag en aanbod elkaar bereiken, en mensen vinden dat ze juist genoeg privacy kwijt zijn voor het bedenkelijke resultaat dat ze terug krijgen.

Vroeger waren Google diensten te goeiekoop, en de markt heeft dat bijgestuurd.
Ik wil Google niet gebruiken.
En toch, zie ik mijn browser gestuurd door pagina code op veel sites ermee (mijn) gegevens uitwisselen.
Waar ziet u uw vrije keuze?
Google is net bezig als Staat: de andere keuzes de nek omwringen, om dan te gaan dicteren.
Vrije marktwerking zorgt voor kopers en verkopers die tevreden zijn.
Ik wil niet betalen voor Google.
Ik wil Google niet gebruiken.
Dat laatste is lastig.
Net zoals Staat.
Google past zich niet aan aan de markt.
Google poogt de markt aan te passen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden