Los bericht bekijken
Oud 14 september 2013, 14:23   #30774
Cloggie
Lokaal Raadslid
 
Cloggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
België achterna. Friesland zelfstandig, de Limburgers zijn er nog niet uit.
Het land radeloos, redeloos, reddeloos.

Wat doe je als het zover is? De aandacht afleiden en een oorlog starten. Rutte trekt ten strijde en valt België aan. Voorwendsel, de Westerschelde.
De Luchtmacht wordt opgetuigd, de pipercups worden uit het museum gehaald.
De zeeverkenners (onze padvinders op het water) leveren hun sloepen in voor de Marine. Het Leger wordt voorzien met DAF 600's van automobiel clubs.
Rutte in zijn sloep, op naar Antwerpen: "All ships follow me"
Adrian, waar we het laatst over hadden, die veelverdienende bovenlaag in de zorg:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5270/...and-werk.dhtml

"Humanitas DMH, een instelling voor gehandicaptenzorg, heeft een interimbestuurder ruim 95 duizend euro betaald voor zijn werk in de maand juli. Dat blijkt uit declaraties, die de Volkskrant in het bezit kreeg via Publeaks, het systeem waarmee klokkenluiders veilig en anoniem kunnen lekker naar de pers.

De juli-factuur van de Schijndelse consultant Raimond Nicodem komt omgerekend naar jaarbasis neer op ruim 1,1 miljoen euro. Het maximale jaarsalaris voor bestuurders in de zorg is volgens de wet ruim 187 duizend euro. Maar volgens Nicodem is zijn beloning geheel in lijn met de wet. 'De norm geldt alleen voor bestuurders die langer dan zes maanden in dienst zijn. En ik hoop hier aan het eind van het jaar weer weg te kunnen.'

[...]

De hoge beloningen hebben woede gewekt bij een deel van de 1.100 werknemers, zeker omdat op de gehandicaptenzorg fors wordt bezuinigd. 'Het klopt dat komende tijd de geldpotjes dichtgaan', zegt Nicodem. Wijzend op een spreadsheet aan de wand van zijn kantoor: 'Maar zoals u hier kunt zien, hebben wij sinds mijn komst al voor 1 miljoen aan overbodige kosten kunnen wegsnijden. Ik ben mijn tarief dus nu al ruimschoots waard.'"

Het is toch om te huilen!
__________________
Geen gezeik, iedereen rijk! Stemp de Tegenpartij.

Laatst gewijzigd door Cloggie : 14 september 2013 om 14:30.
Cloggie is offline   Met citaat antwoorden