Los bericht bekijken
Oud 13 april 2013, 19:04   #59
Buitenwipper
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2013
Locatie: Kambuja
Berichten: 1.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
17 000 studenten studeren met een leefloon. En er zijn dan ook nog eens heel veel studenten die studeren met behoud van een werkloosheidsuitkering, dit kan via allerhande wegen. De studies moeten hiervoor zelfs niet noodzakelijk een knelpunt zijn.

De bedoeling van onze samenleving is dat iedereen gelijke kansen heeft om zijn sociale status te verhogen, door het gebruik maken van het beschikbare onderwijs. Die bedoeling faalt duidelijk, dat werkt het ocmw in de hand ... de democratisering en de toegankelijkheid van het onderwijs, zijn daardoor onbestaande voor mensen die allerhande problemen hebben ervaren, zoals ik.

Freespirit, van mijn verhaal is jammergenoeg niets gelogen, ook niets overdreven. Ik zal nog aan een aantal hendeltjes proberen te trekken, alvorens ik naar de media stap. Als ik zie hoeveel mensen op websites smeken om te mogen helpen (bij lezersreacties) en geld te doneren om mensen overal in der wereld een menswaardig leven te voorzien, dan moet dat toch ook voor anderen gelden denk ik.
In mijn geval kan ik mijn medische kosten niet eens betalen en daardoor mijn behandeling niet volledig begaan zoals mogelijk is (ik bespaar dus zelfs op medicijnen).
Bovendien speelt er nog iets van heel andere aard mee, waardoor alles nog rekken in mijn geval een heel slecht idee is.
Blijkbaar voldoet gij niet aan de voorwaarden en hebt gij brute pech. Jammer maar helaas. Noch is dat een recht. Aanvaard dat nu eens.

Citaat:
Dit betekent niet dat studeren met leefloon een recht is. Het OCMW heeft hierin een grote beslissingsvrijheid. Je moet ook aan een aantal voorwaarden voldoen.
http://www.ugent.be/nl/voorzieningen...enen/recht.htm
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden