Discussie: Leopold II wankelt.
Los bericht bekijken
Oud 18 september 2017, 11:31   #545
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie royalistisch is of de kolonisatie vergoelijkt, is racistisch en imperialistisch krapuul en kan bezwaarlijk links genoemd worden. Maar het verheugt me dat je de wandaden van Leopold II aan de kaak stelt. Gaan de V-partijen dan mijn voorstel ondersteunen om die standbeelden te verwijderen en de plaatsnamen naar hem genoemd te hernoemen? Voor mijn part mogen er standbeelden van Bart De Wever in de plaats komen. Zijn politiek discours is een ramp, maar hij heeft tenminste geen bloed aan zijn handen.
Zullen we dan de hele francofonie maar uitschakelen want zij kwijlen hier dat men van hen, die de franse wereldtaal spreken, niet mag verwachten dat ze het lokale Nederlands leren...
hewel, waarom is (was) het frans een wereldtaal??? Hewel omdat ze juist overal kolonies hebben opgericht die de rechten van de plaatselijke bevolking niet respecteerden...
Het frans is, zoals je het noemt, het teken bij uitstek van de kolonisatie en het blijvend vasthouden aan die taal, ten koste van anderstaligen, de Nederlandstaligen in dit land, is nu juist een teken van het racistisch en imperialistisch krapuul dat ze gebleven zijn...
Vreemd he, maar het zijn juist zij, die zich beroemen op hun links zijn en met de vuist in de lucht steeds weer opnieuw de internationale zingen terwijl ze de Vlamingen het licht in de ogen niet gunnen en hun eigen patroons verkiezen boven het Vlaamse plebs...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden