Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2010, 09:15   #44
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Achter mijn hoek gaat het zoveelste "goed geïsoleerd ?" dak tegen de vlakte. Na 25 jaar dienst ruikt ge het rot tot op 100m, ik moet niet gaan zien waarom het afgebroken wordt.
Ik betwijfel of dit systeem financieel en ecologisch verdedigbaar is. De zoveelste evolutie naar kortlevende brol. Wie isolatie steekt tussen zijn daktimmerwerk neemt een serieus financieel risico. Of wie een huis koopt van enkele tientallen jaren oud met dergelijke isolatie weet ook waar hij voor staat. Niet enkel het dak gaat tegen de vlakte, ook de kamers eronder zijn dan aan "renovatie " toe. Welke invloed zonnepanelen hebben op het daktimmerwerk is nog af te wachten. Dat het een invloed heeft is onmiskenbaar, men plaatst zijn dak in de schaduw. Tenzij men de warmte van de zonnepanelen gebruikt als men ze ook gebruikt als dakbedekking ? Volgens mij ligt heel die installatie binnen tien jaar op de schroothoop. Zoals ik gezien heb met heel wat "zonneboilers" in Frankrijk. Nu vervangen door een zwarte opgerolde darm. Veel minder rendement dan computergestuurde boilers maar zonder onderhoud en herstellingskosten en praktisch geen afschrijvingskosten.
Eenvoud is de moeder van de porceleinwinkel. Tenzij men geld genoeg heeft natuurlijk.

Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden