Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2015, 09:20   #7
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De PKK is een walgelijke terroristische organisatie.
Ik weet niet of het intussen al veranderd is, maar tot voor kort mochten Koerden zelfs geen onderwijs krijgen in hun eigen taal.
Een land dag op die manier zijn minderheden onderdrukt, heeft ook boter op zijn hoofd als het om de verantwoordelijkheid gaat voor de huidige situatie.

In ieder geval, dom, dom, dom om die twee agenten te vermoorden!
Ze geven Erdogan het perfecte excuus.

Ik begrijp wel heel goed hoe gefrustreerd de Koerden zich moeten voelen.
Zijn ze vrijwel de enigen die wat succes boeken tegen IS, ondanks Erdogans hand-en spandiensten aan IS, krijgen ze ook nog eens dankzij Erdogans onverschilligheid in Turkije zelf de rekening gepresenteerd voor hun heroïsch verzet tegen dat onmenselijk crapuul van IS in de vorm van een bomaanslag die tientallen jonge mensen het leven kost die naar Syrië wilden trekken om er Kobane weer op te bouwen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline