Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2016, 21:02   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Een beetje zoals de koran dus.



Hij voert zelf een schrikbewind met moord en foltering om aan de macht te blijven. Dat noem ik een monopolie op terreur. Quote uit de link die jij gemakshalve negeert:





Hoe kom jij erbij dat dat "salafisten" waren? Heb je het nu over de opdrachtgever van de moord, Shamil Basayev? Kan je een link geven waarin staat dat hij gedreven was door "salafisme"?

Jouw idee van "salafisme" is een hokje dat je zelf creëert. Wanneer je een conflict ziet tussen twee moslims stop je de meest geflipte van de twee in dat hokje.



In ruil voor klinkende roebelen heeft Kadyrov senior zijn kazak gedraaid. Indien junior zou vinden dat zijn innige vriendschap met Putin hem meer nadeel dan voordeel oplevert dan zal het niet lang duren of hij zoekt weer aansluiting bij Arabische bondgenoten.



Dat is ook weer zo'n voorbeeld van hokjesdenken. Het Soefisme wordt - omwille van zijn mysticisme - in het Westen in een New Age hokje gestopt. Nochtans kunnen sufis evengoed tot een gewapende opstand komen als andere strekkingen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Army_o...qshbandi_Order

Ook Zen Boeddhisme heeft een vredelievende reputatie in het Westen, terwijl het in het Japanse Keizerrijk de inspiratie vormde voor nationalisme en militarisme.



Dit is de kern van de zaak. Salafisme is niets meer dan de koran ideologie, geboost met oliedollars.



De bron van de miserie is de koran. Baarden afscheren e.d. is symptoombestrijding.



Ik zou veel liever geen seconde aandacht verspillen aan heel die islam zooi.
Het beleid van onze politici noopt mij daar echter toe.



Dat is symptoombestrijding. Men moet een einde maken aan de islam in Europa. Net zoals men na WOII een einde gemaakt heeft aan het nazisme in Europa.
Als ik een link geef naar een bron probeer ik ernstig te blijven, van mij ga je geen linkjes naar NGO's vol wereldverbeteraars zien. Ik heb dan ook niet veel zin om te reageren op jouw link naar zo een organisatie van patchoulie en geitenwollensokken dragers.
Lees bv hier eens op pagina 27, komt uit een masterproef die over de politieke evolutie in dat land gaat. http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/00...13_0001_AC.pdf
Kadyrov slaagde erin het salafisme fysiek uit te roeien in zijn land. Dat was mijn enige punt. Niet zijn democratisch gehalte.
Er is meer dan voldoende informatie over de pogingen van het salafisme om tsjetsjenië (en zijn buren ook trouwens) te destabiliseren en richting een kalifaat te dwingen.
De repressie van kadyrov, met 100% steun van de russen heeft dat kunnen tegenhouden. Mooie zaak volgens mij.

Verder is het mij niet te doen om een theologische discussie over soefi's versus salafisten, elke vorm van religie is er voor mij eentje teveel.
Mijn punt is dat er één strekking is die voor alle shit zorgt : IS, Al Nusra, Al quaeda, moslimbroeders, Boko Haram, hebben één gemeenschappelijk kenmerk : allemaal salafisten.

Als jij wil geloven dat dat toeval is, dan laat ik je verder genieten van je delusie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden