Los bericht bekijken
Oud 12 april 2017, 15:52   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb me in mijn studiekeuze op geen enkel moment bezighouden met de R in Gent, de V in Brussel of de K in Leuven en ik ben er van overtuigd dat dit het geval is voor de meerderheid van de universiteitsstudenten. Ik vind deze uitval van Van Hecke dan ook getuigen van een verregaande wereldvreemdheid, maar dat hoeft niemand te verbazen
Ik heb ook mijn licentiaatspapierke van de rug (destijds dus met r) hier nog in mijn schuif liggen.
Maar ik weet en besef:
- dat inderdaad de studenten daar nul komma nul rekening houden
- maar ook dat het bestuur van de universiteiten zich alleen maar bezig houden met a) het aantal, het getal dus, ingeschreven studenten en b) de machtsuitoefening die ze buiten de unif kan uitoefenen. De studenten interesseren hen geen fluit.
- gelukkig dat er heel wat proffen en studenten zijn die wel met hart en ziel bezig zijn met de drie kerntaken (onderwijs, research en dienstbaarheid aan de maatschappij).

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden