Los bericht bekijken
Oud 24 april 2017, 09:10   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Volgens islamitische bronnen:

Er werd overgeleverd dat de profeet s.a.w.s. gezegd heeft: < Iblis zette zijn troon op het water (hij probeert God te imiteren - zie het concept van de Arsh) en stuurt zijn soldaten uit over de aarde en hij zegt hen: < degene onder jullie die erin slaagt om een moslim te doen afdwalen, krijgt van mij een kroon! > De profeet heeft vervolgens gezegd: < Hij zal degene die een moslim het meest heeft doen dwalen dichter bij hem brengen. Ze stormen weg en als ze terugkwamen zei één van hen: < Ik ben die ene blijven lastigvallen totdat hij van zijn vrouw gescheiden is. > Iblis zei hem < Je hebt niets gedaan! hij zal met een andere vrouw trouwen! > Een andere zei hem < Ik heb die ene niet met rust gelaten totdat ik onenigheid gezaaid heb tussen hem en zijn broeder. > hij zei hem < Je hebt niets gedaan! Hij zal zich met hem verzoenen! > Een andere zei hem < Ik heb die ene niet met rust gelaten totdat hij ontucht gepleegd heeft! > Iblis zei hem < Het is uitstekend wat je gedaan hebt! > en hij liet hem dichterbij komen en hij zette hem de kroon op. >
Bij de tandarts krijg je ook een kroontje.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden