Los bericht bekijken
Oud 1 april 2004, 18:45   #25
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
het is ook mogelijk dat die verhouding de neiging heeft te vergroten ipv te verkleinen
Dat is niet enkel mogelijk dat is zelfs een wiskundige zekerheid daar we te maken hebben met een exponentiële factor.
Nu zou ik echter niet weten waarom dat een ramp zou dienen te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Om dies eindelijk te beantwoorden - er zijn een hele boel zaken waarover je zelf geen autonomen beslissingen kan nemen
Dat klopt, een bijzonder spijtige zaak en het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch om te streven naar een samenleving waar het individu wel meer autonoom is in zijn beslissingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het is mijn mening dat een meer gelijkmatige (geen gelijke) verdeling van de aardse goederen
Dat spreekt niemand denk ik tegen, maar ik vraag mij af wat dit met de discussie te maken heeft. De 1ste voorwaarde waaraan voldaan dient te worden alvorens men goederen kan verdelen is dat er goederen zijn. De conclusie is dan ook dat we moeten kiezen voor een zo groot mogelijke welvaartsstijging. Maximumlonen instellen draagt daar zeer zeker niet toe bij en ik vraag mij dan ook af welke argumenten er pro zo'n maximumloon te bedenken vallen.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline