Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2004, 18:07   #10
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Vivanter,

Ge moet hier uw schoolboeken niet zitten overschrijven, en zeker niet als het volledig naast de kwestie is.

Uw kinderlijk naieve praat en uw oppervlakkige kennis van het fenomeen 'godsdienst' zijn allesbehalve vruchtbaar voor deze discussie.

Dus: rol uw mat!
ten eerste

mijn schoolboeken kunnen mijn botten kussen; ik zit namelijk op een katholieke school; bovendien is het merendeel van mijn schoolboeken naïever en kinderlijker dan mijn mening

ten tweede heet de topic "een nieuwe discussie over godsdienst" en de vraag die gesteld wordt is: "moeten alle godsdiensten gelijk behandeld worden?"

ik heb geantwoord met mijn opinie over godsdienst (oei, volksstormer; ik mag toch wel nog mijn opinie geven hé ?) en ik antwoord ook op de vraag: ja, alle godsdiensten moeten gelijk beschouwd worden, namelijk als onbewezen theorietjes. Sommigen (de meesten overigens) kunnen, indien slecht uitgelegd, mensen aanzetten tot negatief handelen

kinderlijk naieve praat - ik dacht het niet: ik ben atheïst omdat een god onlogisch is - jawel, onlogisch, dat betekent dat ik er over nagedacht heb, en veel dingen in twijfel trek; moesten alle gelovigen dat doen, zou ons veel leed gespaard blijven

oppervlakkige kennis van het begrip godsdienst? welwel, is dat een nieuwe manier om mensen te laten zwijgen? wat je mij hier eigenlijk zegt is: hou je bek, je weet er niets van. Laat dat nu net het argument zijn dat de aristocratie jarenlang gebruikt heeft om het gewone volk alle inspraak te ontzeggen...
als ik er echt niets van begrijp, leg het mij dan uit, dan kan ik eindelijk meepraten met de grote mensen zoals Volksstormer

wat het gouden kalf betreft; atheïsme is géén synoniem voor kapitalisme.
ik aanbid mijn bankrekening niet, en ik ga zeker geen mens doden voor wat centen, maar evenmin omdat een of andere god(sdienst) dit zegt.

als ik mag, beste volksstormer, zal ik mijn mat nog even laten liggen en meediscussiëren.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden