Los bericht bekijken
Oud 16 december 2017, 08:47   #14607
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.179
Standaard

Ondertussen zie ik dat er bij La Vanguardia toch een paar zijn die ook beginnen denken zoals ik.
Weken geleden al schreef ik dat het zwaar ondemocratisch was dat de Partido Popular, met maar 6% van de stemmen in Catalonië (zowat een van de meest onpopulaire partijen daar), helemaal alleen Catalonië bestuurt bij het toepassen van het beruchte artikel 155.

Vandaag dus een artikel in La Vanguardia (http://www.lavanguardia.com/politica...iones-21d.html), met als kop "De zwakte van de PP", en als ondertitel :
"De adjunct-directeur van 'La Vanguardia', Enric Juliana, stelt zich de vraag of het mogelijk is goed Spanje te besturen met slechts 6% van de stemmen op het Catalaanse territorium".

Dit is dus de omgekeerde vraag, maar impliciet vind je er mijn vraag in terug : hoe durft een partij het om alleenheerser te spelen over Catalonië met hoop en al 6% van de stemmen in Catalonië?

Hij vergelijkt met andere landen, en stelt zich de vraag : zou Macron kunnen Frankrijk regeren als hij met zijn partij in Lyon 6% van de stemmen zou behalen?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden