Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2003, 05:56   #112
Indobelg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 maart 2003
Locatie: Bali, Indonesie
Berichten: 90
Standaard

Hoi Mustapha,

De laatste paragraaf, beginnende met "Wat ik wel te zeggen heb is..." komt van mij en dus niet van de auteur van "24 mannetjes in Marokko"

Nochtans ben ik het eens met die auteur. Ik heb hetzelfde ondervonden toen ik Marokko bezocht heb.

Hier in Indonesie ontmoet men zelden dergelijke vervelende mannetjes, maar ze zijn er ook. Toch zijn die veel beleefder en minder opdringerig dan de Noord-Afrikanen.(en ze zijn even arm)

Hier bestaat de legendarische oosterse beleefdheid nog, d.w.z. niet aandringen, zachtmoedig en beleefd zijn, want dat is de beste methode om de vreemdeling te verleiden tot een aankoop.

Iemand die iets wil verkopen kan urenlang voor je huis zitten en gewoon wachten. Rekent hij op medelijden ? Heeft hij niks anders te doen ?
Nooit zal hij je lastigvallen.

Kijk zie, dat is het oosten en de oosterlingen en Noord-Afrika is een andere wereld.

Ik heb absoluut niet de bedoeling Marokko of jezelf te vernederen. Ik heb enkel dit artikel van een Nederlander gezonden en je ook uitgelegd hoe het er in Indonesia aan toegaat.

Vergeet niet dat Indonesia het land met het meeste aantal islamieten ter wereld is.

Beste groeten,
Indobelg
Indobelg is offline   Met citaat antwoorden