Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2017, 09:03   #34
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik beweer nergens dat ik afwassen prettig vind, integendeel het is een vervelend karwei.
Uw argumentatie slaat op niets. Eerst zegt u : het stamt voort uit een reflex vanuit het verleden. Even verder zegt u dan fier : nooit vuile vaat in de keuken. Dus u hebt even graag een perfect propere keuken als uw grootmoeder, uw generatie is helemaal dezelfde gebleven qua "afwasmentaliteit".
Totaal mis. Ik heb daar dus echt geen last van. Ik kook graag, en de keuken is een slagveld als ik gedaan heb. Mijn madam zou er zot van worden dat ik dan die aandrang niet voel om direct alles proper te maken. Vermoedelijk is dat een constructiefout in mijn software, die reflex bestaat bij mij niet.

Citaat:
Feit is, dat voor een persoon alleen een afwasmachine niet praktisch is.
Er is de investering van de aankoop (in een doorsnee eenpersoonshuishouden is er toch wat minder geld dan in een meerpersoonshuishouden).
Als je hekel aan manueel afwassen maar voldoende groot is, zet je dergelijke rationalisering met plezier aan de kant.

Citaat:
Er is het simpele feit dat zo'n machine net als een wasmachine enkel efficiënt is als ze ten volle benut wordt. Iedere simpele ziel weet dat het weggesmeten geld is om zo een machine te laten werken voor 1 tas, 1 vork, 1 lepel, 1 mes, 1 bord, 1 glas, 1 kookpot. Al het water en de energie die normaal gebruikt worden voor het vierdubbele van deze hoeveelheden is dus een grote verspilling. Die afwaszeepjes voor machines zijn ook voorzien voor een volledig gevulde machine, dus ook weggesmeten geld.
D�*t is een mooie illustratie van de redenering van de generatie van mijn moeder.
De oplossing ligt nochtans voor de hand : je laat de machine pas draaien als ze voldoende vol is. Het is een onbestaand probeem.

Citaat:
Trouwens, één van de dagen valt bij u mogelijk de elektriciteit uit en als dat wat lang duurt, zie ik u nog in de keuken aan de gootsteen staan zoals honderden generaties voor u - of moet ik zeggen voor uw vrouw?
No way. Oplossingen genoeg, maar afwassen met de hand ? Out of the question. Trouwens, zonder electriciteit : geen warm water.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden