Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2017, 11:34   #40
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Afwassen met de hand is de meest extreme vorm van het beoefenen en zelfs cultiveren van nutteloosheid. Een meer stompzinnig klusje in huis bestaat gewoon niet en het stamt voort uit een reflex vanuit het verleden (onze grootmoeders) die hun dochters opkweekten met als hoogste waarde dat de keuken perfect proper moest zijn direct na de maaltijd. Een generatie verder leerden ze dan de afwasmachine kennen, en keken er meestal naar zoals een koe kijkt naar een voorbij rijdende trein, om dan toch te staan afwassen met de hand. "je weet niet hoeveel water dat verbruikt zeker ? " Mijn generatie is de eerste die de afwasmachine een dagelijkse plaats in het functioneren van het gezin heeft gegeven.
De kinderen kennen met de hand afwassen als iets uit de verhalen over vroeger, en de weekendjes op kamp of bij de jeugdbeweging.

Toen mijn madam mij probeerde te motiveren om onze keuken te vervangen, stelde ik op het einde van de discussie maar één voorwaarde : naast de nieuwe inbouw vaatwas houden we ook onze andere machine die nog tamelijk recent was trouwens.
Die staat in de bergplaats, en van zodra er wat veel afwas is of een feestje of eender wat kan die mee draaien.
Iedereen tevreden. Madam haar nieuwe keuken, nooit vuile vaat in de keuken want alles vliegt direct in de machine en ik ben 100% zeker om nooit nog in mijn leven 1 seconde met dat walgelijk vervelende klusje bezig te moeten zijn.
Dikke 2 !

En mijn motto is : alles wat in de keuken gebruikt wordt moet ook maar vaatwasserproof zijn.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden