Los bericht bekijken
Oud 13 december 2015, 19:39   #87
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Tommeke, waarom hetzelfde 3 x posten?
Ik ben een werkman aan de NMBS die opkomt voor zijn rechten en daar hebben een heleboel mensen hier op dit forum het precies moeilijk mee.
Ik kom op voor de werkman of werkvrouw en zeker in het station waar ik werk en ik ben de ongelijkheid tussen bazen en werkvolk meer dan moe.
Maar als je zelf niet in die situatie bent en zelf niet bij de NMBS werkt dan kun je geen commentaar hebben want je weet niet waarover je praat.
Als nu de bazen van de NMBS en de minister van mobiliteit hun goesting gaan krijgen dan gaan de reizigers daar in de toekomst nog meer de dupe van zijn want 1 van de plannen is om werkvolk dat in pensioen gaat niet meer te vervangen.
Waar is daar de veiligheid dan?
En dan dat voorstel om zonder treinchef te rijden, waar is daar de veiligheid?
In de zevende dag hebben de Heer Schouppe en de Heer Desheemaecker hetzelf gezegd dat de NMBS terug 1 groep moet worden maar vroeger toen de NMBS nog 1 groep was en de Belgische politiek en de NMBS bazen wilden dat er drie groepen zouden komen, toen hebben de spoorbonden gezegd dat dit geen goed idee was.
Maar die drie groepen zijn er toch gekomen.
Werkvolk verdeeld over de drie groepen maar iedere groep zijn bazen en onderbazen.
Toen van drie groepen naar twee groepen met als gevolg dat iedere groep nog meer bazen had.
Schiet niet op de werkman of werkvrouw van de NMBS maar schiet op de bazen en de hele grote bazen van de NMBS want het is dank zij de inspanning van die werkman of werkvrouw dat er nog treinen rijden.
De Heer Schouppe is toen hij nog grote baas van de NMBS was verdacht van gesjoemel bij de NMBS, het gevolg is dat hij in de politiek is gegaan en dat alles in de doofpot is gestoken.
En de Heer Descheemaecker heeft na dat hij weg is gegaan als grote baas van de NMBS een ontslag vergoeding gekregen van 800.000€.
Hij had nochtans een royale pree als baas van de NMBS maar als een werkman of werkvrouw weggaat bij de NMBS dan krijgt hij of zij 0€ vergoeding.
Maar nu geven deze twee heren toch af op de NMBS, dan hadden zij het maar moeten veranderen toen zij baas waren van de NMBS.
En van diegene die hier commentaar hebben op mij, daar ben ik zeker van dat ze al hun verlof dit jaar hebben gehad, wel ik niet.
Ik sta zelf nog dagen achter van jaren ervoor.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 13 december 2015 om 19:45.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden