Los bericht bekijken
Oud 27 december 2015, 15:47   #13
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wij maken ons druk om.niets Zolang je niet rookt en matig alcohol drinkt, dan leef je al gezonder dan een relatief groot deel van de samenleving.

Verder moet je wetenschappelijke studies omtrent voedsel met een korreltje zout nemen (niet teveel uiteraard ) . Er zijn simpelweg teveel belangen om met een objectief, onafhankelijk onderzoek te komen.
Ik maak me er niet te druk om ! Ik ga ook vooral voor lekker eten en besef daarbij dat ik wel wat vuiligheid binnenkrijg. Maar liever leven met dat besef, dan je alles te ontzeggen omdat je een gezondheidsfreak bent.

En het is een feit, de mens is nog nooit zo oud geworden als vandaag, ondanks alle onheilstijdingen over ons voedsel de jongste decennia.

Maar die voedselallergieën kunnen wel bijzonder vervelend zijn. Zo ben ik sinds enkele jaren allergisch aan een bepaalde kunstmatige smaakstof die in enkele kant-en-klare sauzen verwerkt is (zeer specifiek, enkel daaraan, komt voornamelijk voor in currysaus of zoet-zure saus). Vroeger nooit last van gehad, nu zwelt mijn keel en tong enkele uren na het nuttigen ervan. De dokters kunnen daarvoor geen reden opgeven. Wetenschap kan dus blijkbaar nog niet alles verklaren.

Maat goed: onoverkomelijk is het niet, ik maak nu zelf bepaalde sauzen, meer werk, maar het smaakt - zonder eigen lof - ook een stuk beter.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden