Los bericht bekijken
Oud 26 november 2004, 15:30   #37
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Hoe oud bent u eigenlijk?

al eens gedacht aan de 40 en 50 +ers die door omstandigheden hun job zijn verloren ?
die mensen die 20/30 jaar of meer gewerkt hebben geen steun meer geven,wat gaat ge er hier van maken ?

Dat jullie ogen niet opengaan kan ik verstaan hoor,ge wordt gemanupileerd langs alle kanten in dit landje,wetten allerhande tot ze er zelf niet meer wijs uit geraken,Vlamingen die op Vlamingen hun kap zitten,partijen die in het nieuws komen om in beeld te zijn,onzinnige voorstellen,tot zelfs ruzies binnen een en de zelfde partij,en een achterban die gewoon word meegesleept door de politieke geldwolven!
De echte problemen aanpassen kan men niet,dus moet men zich maar met iets gemakkelijker oplossingen bezighouden nietwaar!

Het beste sociale stelsel op de wereld doen verdwijnen omdat er wat proffiteurs bijzitten?
Van mij mogen ze diegenen die altijd op de werkelozen hun kap zitten ook een buitengooien,of beter nog zonder steun zetten.
Mss weten ze dan wat het is om kinderen te hebben die men niks kan geven omdat er doodgewoon niks is.
Zolang er geen systeem is dat mensen zekerheid geeft van Werk of inkomen en een systeem dat de loonkost drukt voor de ondernemers en de loonbelasting verminderd voor werknemers zullen we het met dit systeem moeten doen.
Trouwens wat geeft iemand het recht op werk en inkomen,en anderen niet?
Ge hebt daar inderdaad een punt, en mijn voorstelling van zaken was nogal extreem. Mensen die al 20 jaar werken en op hun 40ste of 50ste hun werk verliezen moet men natuurlijk niet van de ene op de andere dag zonder inkomen zetten. Voor die mensen mag er natuurlijk gebruik gemaakt worden van de sociale zekerheid. Geef die mensen desnoods een jaar of twee de tijd om zich om te scholen en ander werk te vinden.
Ik heb het over de echte werkonwilligen, zoals de meeste onder de doppers volgens mij. En van mij mogen zelfs alle werklozen een uitkering krijgen maar dan moeten ze er ook maar iets voor doen. Bijvoorbeeld mijn trottoir proper houden.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden