Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2017, 22:52   #907
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Gezien het feit dat het zo lang aansleept en er geen beweging in het dossier komt.

Beweging is er wel degelijk.
Toen we inzage kregen in het strafdossier (maart 2016) via een burgerlijke partijstelling (*) ontbrak de belangrijke toelating om voor echt verklaarde kopieën te nemen. Die toelating zou er - gezien het onderzoek was afgerond (!?) - korte tijd later komen van zodra het dossier naar de procureur zou worden gestuurd.
We zijn nu een jaar later en het dossier zit nog steeds niet bij de procureur.
Zitten we nu , mogelijk nog 10-tallen jaren, vast? Blijkbaar niet.

Vanuit het juridisch forum is me aangeraden om opnieuw een kopierecht bij de onderzoeksrechter aan te vragen. Goed geargumenteerd met verwijzingen naar deze zaak tegen de fiscus (inbegrepen de hallucinante gevolgen) is het waarschijnlijk dat die toelating er nu wel komt. Zeker gezien het onderzoek vandaag wordt geconfronteerd door nieuwe door betrokken partijen aangevraagde extra onderzoeksdaden.

Opnieuw mag de onderzoeksrechter zo'n verzoek weigeren en hoeft dit niet te motiveren.
In dat geval kan er tegen die beslissing een beroep worden ingesteld bij de kamer van inbeschuldigingstelling. Deze kamer mag ook zo'n kopierecht weigeren maar dient een eventuele weigering grondig te motiveren.

Ik denk niet dat ik nog moet herhalen dat de gegevens uit het strafdossier het hele verhaal van de fiscus van Ciney/Namen onderuit halen.
(*) wat ook wordt bewezen door de noodzaak van de burgerlijke partijstelling. Het zijn buitenstaanders/slachtoffers die via die weg inzage kunnen krijgen in een strafdossier. Mensen in de zaak betrokken zijn hebben automatisch toegang via hun advocaat...

Vervolgens hebben we het nieuwe gegeven van de niet en verkeerd verstuurde aanslagen van ambtswege. Fouten in deze procedure hebben een automatisch en ontegensprekelijk een seponering van de opgelegde belasting tot gevolg. Einde van volgende week mag ik bellen om het standpunt van de fiscus hieromtrent te weten te komen. Tot op heden heeft de fiscus geen weet van eventuele onregelmatigheden, deze specifieke procedurefouten zijn nog nooit ter sprake gekomen en onze vaststellingen moeten dus eerst naar waarheid worden gecontroleerd.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Wie weet hoelang ze dit nog volhouden?
Hoe lang zou jij het nog laten aanslepen? Trachten te wachten tot alle ambtenaren met boter op hun hoofd op pensioen zijn?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden