Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2011, 23:03   #54
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dus jij keurt die contreien bvb iran enz ... hun samenleving goed ? Al eens bij stilgestaan dat de rede dat deze mensen naar hier komen nu net is omdat men hier vrijer is dan daar ? Er zijn zeer veel mensen van de zogezegde groep die jij verafschuwt die onze samenleving wel respecteren . Of ga je beweren dat elke moslim die zijn geloof heeft niet kan integreren ?
Geloof is voor mij iets dat tot de privésfeer behoort, je moet daar dus niet mee te koop lopen op straat onder de vorm van hoofdvodjes dragen of andere opzichtige kenmerken. Er zijn inderdaad individuele gevallen van moslims die onze samenleving respecteren, je geloof opdringen en profileren naar buitenstaanders toe vind ik echter onaanvaardbaar en veel te veel moslims zijn in dit bedje ziek.

Uiteraard ben ik niet akkoord met de samenlevingsomgang van landen als Iran, Saoedi-Arabië of Afghanistan, maar dat wil niet zeggen dat men onze 'vrijheid' hier in vraag moet komen stellen door normen en gebruiken rechtstreeks van die onderontwikkelde landen te exporteren. Als men zich de moeite getroost om tot hier te komen, dan is het volgens mij maar een kleine inspanning om die hoofdvod af te gooien en zich een beetje te confirmeren.

Ik ben het grondig beu dat tolerantie blijkbaar altijd vanuit onze hoek moet komen, vanuit 'hun' zijde worden daar blijkbaar nog steeds geen inspanningen voor gedaan. Een kennis van mij, een moslim van Iran die vrijzinnig is geworden en dus zijn geloof heeft afgezworen, ontvangt hier zelfs doodsbedreigingen van andere moslims. Want dat is voor hen dan weer ondenkbaar. En dan maar de bek volhebben over het respect dat wij moeten opbrengen voor hun religie en gewoonten ...
freespirit is offline   Met citaat antwoorden