Los bericht bekijken
Oud 2 april 2017, 19:08   #84
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar de huidige kliek steelt dat het geen naam heeft, Thaksin bracht meer welvaart voor de boeren. Daarom zullen ze hem blijven steunen.
Thailand is totalitair, net als Egypte en China, maar het verschil is dat het regime in Thailand weinig steun heeft van de bevolking, alleen een kleine elite steunt het nog. Enkel de boedistische ingesteldheid van de Thais verhindert een gewelddadige revolutie of burgeroorlog.
In Egypte kan Sisi op veel steun rekenen, volgens een Egyptische vriend is het 50/50.
Ik zou die boedistische ingesteldheid maar vergeten. Ik heb midden in het stadscentrum van Bangkok in de rellen gezeten van 2010. Ik had het gedaan voor de kick maar achteraf was het onverantwoord mijn toenmalige zoon van 17 jaar mee te nemen. De kogels floten letterlijk en s'avonds op straat zag je in het donker overal geweerlopen klaar om te schieten. De zo lieve thai's waren ineens zeer gevaarlijk.

Het leger gaat dit geen tweede keer laten gebeuren en vooral de rijken en de zakenmensen niet vooral nu als Bangkok uit zijn immobillien crash is geraakt.

Die kleine elite waarvan u spreekt is wel zéér breed te nemen. Dat zijn alle handelaars, eigenaars en doorgaans de grote meerderheid althans in Bangkok. Het is decennia geleden dat ik nog buiten Bangkok ben geweest buiten enkele fabrieksbezoeken maar ik denk niet dat het veel anders zal zijn. Zelfs de moslimprovincies in het zuiden worden zeer kort gehouden.
Gipsy is offline