Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2017, 13:13   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bij mij is een Oostfronter iemand die effectief met nazi-Duitsland -en vaak in dienst van nazi-Duitsland - aan dit front vocht. Hier waren helemaal geen nieuwe wetten nodig om dat soort collaborateurs te straffen. Die nieuwe besluiten sloegen dan ook niet op de Oostfronters. U zit dus fout.
Bij mij zijn Oostfronters mensen, meestal zeer jonge mensen, die een foute keuze maakten, en daar ook voor veroordeeld geweest zijn.

Bij mij is iemand die zijn straf uitgezeten heeft, terug (bijna) alle kansen.

Bij mij zijn belgicisten in fout omdat ze de epuratie als een heksenjacht aanzagen en blijven aanzien. En daarbij zit meest van al de motivering van de belgicisten verkeerd: ze trekken zich geen kloten meer aan van die ver vervlogen oorlog, maar de flaminganten uitmaken voor nazisten, dat is pas een nuttig politiek instrument.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden