Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2009, 19:49   #912
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ja en dan?

Wat is er nu eigenlijk oneerlijk aan wat ik zeg?
ik zeg niet dat iets oneerlijk zei ofzo... ik zeg dat je gewoon dat je niet selectief moet zijn

Citaat:
1. Ik beweer nergens dat Kaku het bewijs van aliens heeft geleverd.

2. Ik heb Kaku zijn boeken ook gelezen en het blijft helemaal niet enkel een mathematisch model. Wat ik wel toegeef is dat het enkel nog maar een theorie is.
dat was dan ook m'n punt niet.... ik heb zelfs niet eens naar Kaku verwezen

Citaat:
3. Mijn eigenlijk punt is dat:
ja ?

Citaat:
3.1. we nu al vanuit tal van wetenschappelijke hoeken te horen hebben gekregen dat het bestaan van buitenaardse intelligentie zo goed als zeker is. Dat leidt geen enkele twijfel meer.
so ? .. ik denk dat er geen zinnig mens meer te vinden is die stellig beweert dat die mogelijkheid er niet zou zijn

Citaat:
3.2. Laat me even mezelf citeren
doe gerust...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht

Soit, andere invalshoek. Kaku zegt dat de kans op buitenaardse intelligentie bijzonder hoog ligt om tal van redenen. Omdat - mogelijks - ze zich in een andere dimensie, een andere densiteit of zelfs een parallel heelal bevinden, niet waarneembaar voor ons met al onze beperktheden. (En waarom zouden zij zich moeten/willen manifesteren aan ons, op een manier die wij plausiebel vinden, vanuit onze realiteit beschouwd?)

Ok, de wetenschapper zegt dan : we kunnen ze niet waarnemen, dus is de kous af voor hem. Hij heeft de middelen niet in zijn arsenaal om bewijzen te leveren. Dus draait hij zijn hoofd om. Wie bewustzijn en het paranormale dan wel au serieux neemt gaat verder op zoek, maar de intellectuele snobisten die halen hun neus op. Wie zich niet hoeft te houden aan het wetenschappelijke straightjacket kan zich echter permitteren van verder te gaan en mogelijks linken leggen tussen dat multi dimensionele en bepaalde eigenaardige (paranormale) verschijnselen
Nu dat gij dus überhaupt weer met Kaku op de proppen komt als een soort argumentatie....wordt het wel heel erg grappig. Daar er in dat stukje, waar bij uitstek alleen gesproken wordt over buitenaardsen in de niet zo traditionele beschouwde zin ( andere dimensies, parallele universa, etc ) geproken wordt, net beaamd wordt dat ze niet waarneembaar zouden zijn. Maar dat enkel de mogelijkheid op hun bestaan moet openlaten ...wat geen zinnig mens zal tegenspreken.
dus...
Hoe kan dat citaat in godsnaam aangewend worden om het vermoeden dat vermeende encounters, die net iets meer zijn dan de zuivere subjectieve overtuiging van één iemand, te sterken ?


Citaat:
3.3. maw, waarom zou het dan niet kunnen (ja dat is speculatie), dat al het paranormale of al die ufo waarnemingen (in zeer brede zin) kortstondige manifestaties zijn in onze dimensie van iets uit andere densiteiten/ dimensies.
Dat is zéér onwaarschijnlijk, zoals ik al zei, als je vertrekt vanuit die stringtheorie zelfs al neem je dat model als fysische realiteit
Maar blijkbaar beaamt kaku dat ook al

Citaat:
En de wetenschap kan het nog niet bewijzen, zoals er zoveel nu vaststaande zaken eerst als absurd en speculatie werden aanzien.
dit stukje neem ik even tezamen met jou puntje 3.4

Citaat:
3.4. Juist, in 3.3. kunnen noch mogen jullie rabiate wetenschappers niet zeggen. Geen bewijs, dus het bestaat niet. Alles stopt dan voor jullie. Jullie mogen zelfs niet afwijken van die stelregel of uw ganse wereld stort in. Dat is uiteindelijk toch ook maar een super mank belief systeem. Punt uit.
maar helemaal niet... er is geen wetenschapper die zal zeggen dat het niet zou kunnen ... er wordt enkel gesteld dat er geen bewijzen voor zijn.
Ik hoop dat je dat verschil ziet ...

En verder zal diezelfde wetenschapper aan de doorsnee believer ook stellen dat het ontbreken van bewijs dat het niet zou kunnen of het ontbreken van een afdoende of redelijke verklaring voor een phenomeen, waarvan die believer stelt dat de verklaring zekers buitenaards te zoeken valt, niet meteen betekend dat het dan ook buitenaards zou zijn.
Ook hier hoop ik dat je het verschil inziet ...

Laatst gewijzigd door praha : 26 juni 2009 om 19:53.
praha is offline   Met citaat antwoorden