Los bericht bekijken
Oud 1 september 2011, 18:10   #4
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Indien jullie soms spulletjes aankopen in de kringwinkel, valt het jullie dan op dat deze steeds duurder worden ?

Het is zelfs zover gekomen dat spullen duurder zijn dan nieuw gerief, terwijl zij alles toch gratis binnenkrijgen?

Ik stel mij ernstige vragen bij de ethiek hiervan? Arme mensen hebben in een kringwinkel niet veel meer te zoeken, en zij zijn toch het doelpubliek?

Het is misschien wel te verstaan dat de personeelskost hoog is, omdat men in de kringwinkels die ik althans ken, ferm overbemand is. Dat men de kringwinkel ook gebruikt om langdurig werklozen en allochtonen te integreren op de arbeidsmarkt, schiet dat niet voorbij aan het werkelijke opzet van zo'n winkel?

Ik vind dat allesbehalve nog ethisch verantwoord, en zeker omdat die kringloopcentra gesubsidieerd worden met het geld van de belastingen..

Wordt het niet tijd dat ze zich eindelijk weer eens gaan toeleggen op de minderbedeelden van de samenleving???
Jij woont ook ergens in regio groot Antwerpen ?

Klopt ... is me ook al opgevallen.
't Schijnt dat die kringloopwinkels meer verworden zijn tot een hype bij de net iets hogere burgerij.... 't zijn bijna een soort designwinkels.
linkje

Het blijft nog wel goedkoop hoor maar niet voor de oorspronkelijke doelgroep die daar voor een prikje huisraad en meubelen kon kopen.
praha is offline   Met citaat antwoorden