Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2004, 09:59   #789
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Ik begrijp ten volle onze Jan dat hij voor korrekt taalgebruik ijvert...
maar wat ik daar gedaan heb was een"overdrijving" van sommige dingen die ik in de zondagsmis op de VRT radio hoor wanneer ergens een brave priester de mis leest...
Onze Jan bleef maar doordrammen op de blijkbaar foute uitdrukking "député" die hier bij ons (in Limburg) nogal courant gebruikt wordt in de spreektaal.
Dan heb ik geprobeerd wat"geestig" te zijn, maar blijkbaar was ook dat fout.
Ik ga me dus nog eens excuseren bij onze Jan en mij in de toekomst onthouden om nog te posten... Dan heeft hij zijn gemoedsrust terug....
Zoals ik al zegde was mijn interventie op dit forum goed bedoeld, met mijn "gevoelens" over een bepaald aantal dingen.
Enerzijds heb ik heel wat geleerd qua specifiek taalgebruik en ik heb mijn erkentelijkheid daarover uitgedrukt bij Jan en Dimitri.
Maar blijkbaar volstaat dit niet...
goed, ik aanvaard dat...
Anderzijds heb ik ook wat geleerd, dat ik van Vlaanderen helemaal niets te verwachten heb. Zoals gezegd weet ik in het dorp van Luiks Haspengouw waar mijn vader begraven ligt een boerderijtje dat binnen een paar jaar vrijkomt. Ik ga dus terug naar mijn roots. Ik verkoop hier de kooi aan een rijke Hollander die erin geïnteresseerd is. Ik ga dus daar belastingen betalen (een eigen mini soort transfers)....
Ik kom dan af en toe eens naar het buitenland, maar dan enkel Limburg, want daar voel ik mij ook thuis (heb maar een paar tiental km's nodig).
Och het was een ervaring, en beschouw het als dusdanig.
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden