Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2017, 23:06   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

1207

Citaat:
jij, ik en miljoen andere Europeanen zijn er toch van op de hoogte? wat is je punt?
Ah ja? Chinezen weten ook wel wat er in 1989 gebeurd is. Alleen vinden ze dit schandelijk (zowel de opstand als de onderdrukking) en willen ze er niet over praten, zo zit de Aziatische geest in elkaar. Als ik Europese journalisten bezig zie in Rusland, een cultuur die ik ken, besef ik dat door zulke vragen te stellen je geen antwoord zult krijgen. Idem dito Tien An Men, de waarheid is zoveel complexer en genuanceerder, en moeilijker, dan westerse journalisten willen beseffen.

Veel westerlingen zijn NIET op de hoogte van de misdaden van Churchill. Laat ik zeggen 99%. Het historisch besef hier is trouwens extreem bedroevend.

Citaat:
folter, moord, onderdrukking, willekeur, dictatuur, censuur,...
de arabieren hebben dat nodig waar jij en ik andere rechten hebben? da moet ge ne keer uitleggen
Het westen moordt, onderdrukt, censureert, etc. OOK in die landen, bvb. de Amerikanen in Vietnam en Irak. Het hoort er gewoon bij. Hier in het Westen worden zulke zaken uitbesteed, wij zijn zogezegd te beschaafd...
De CIA heeft overal martelcentra, behalve in de VS zelf, vind je dat niet hypocriet? En Europeanen zijn nog hypocrieter.



Citaat:
??? de ene generaal heeft de andere opgevolgd, de verandering zie ik niet.
Wel ik zie dat moslim-extremisten van de macht verdreven werden. Daar ben ik blij om.

Citaat:
je verwart de moslimbroeders met IS. Of is die framing en allemaal 1 pot nat opzet?
Moslimbroeders zijn OOK extremisten, en nog veel gevaarlijker, want ze doen zich voor als "democratisch". Kijk naar Erdogan of hamas. Democratisch aan de macht gekomen, en daarna "j'y suis, j'y reste". Het eindigt met Sharia. Net als IS wil, maar ze pakken het gewoon slimmer aan.


Citaat:
gij moot die broeders zo slecht spreken gelijk ge wilt, dat praat geen militaire staatsgreep en militaire dictatuur goed met alle uitwassen vandien.
vanuit Europees oogpunt is een militaire dictatuur interessanter want beter te controleren, op lage termijn is het nefast want we doen gewoon opnieuw hetzelfde en er zal opnieuw een opstand komen tegen de dictatuur
Dit is een standpunt dat ik heel veel hoor bij Marokkanen in België. Ze zijn gehersenspoeld door al-Jazeera en in hun moskeeën.
Maar Marokkanen hier, zoals U vermoed ik, beseffen een ding niet. Veel mensen in het Midden-Oosten hebben hun buik vol van de" integristen" , beseffen dat vermenging van religie en politiek hun regio en bevolking veel kwaad gedaan heeft. En dat ze nood hebben aan een nieuwe "Nasser", die modernisering en vooruitgang voor de Arabieren wilde, geen Erdogan die zich inspireerd op de middeleeuwen.
De Palestijnen zullen zich slechts bevrijden als ze eerst een einde maken aan de hamas dictatuur in Gaza.
tomm is offline