Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2017, 12:57   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard Jonge mama van bus gezet: "Als uw kind niet stopt met wenen, vlieg je van de bus"

Wat een wereldvreemde buschauffeur !

Zou het een blokker geweest zijn ? Of een moslim ? Of is het slachtoffer een moslima ?

Mocht ik op die bus gezeten hebben, ik zou belet hebben dat ze afstapte. En o wee die chauffeur ...

titel: Jonge mama van bus gezet: "Als uw kind niet stopt met wenen, vlieg je van de bus"
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...4-400212814eec

Citaat:
Een jonge mama is zaterdag door een chauffeur van De Lijn van de bus gezet omdat haar dochtertje van 1 huilde. "Eerst had de bestuurder nog geroepen dat ze moest zwijgen", zegt Selien Huysmans (20) uit Begijnendijk. "Twee haltes verder was zijn geduld op."

Zaterdag even voor 17 uur was Selien Huysmans samen met haar dochtertje op de bus gestapt aan het station in Mechelen, op lijn 510 richting Heist-op-den-Berg, om zo thuis te geraken. "Elyana is 13 maanden oud en heeft zo haar eigen willetje. Stilzitten is niets voor haar, ze stapt liever rond. Maar omdat ik dat niet veilig vind op de bus, nam ik haar op mijn schoot." Zoals dat gaat met peuters die hun zin niet krijgen, begon het meisje prompt te huilen. Vervelend voor de mama en het handvol andere passagiers, maar niets uitzonderlijks. Al dacht de chauffeur daar anders over. "Aan een halte in Putte draaide hij zich kwaad naar mij om. 'Laat je dochter zwijgen", tierde hij. 'Je hebt nog twee haltes de tijd om haar te kalmeren. Anders stap je uit.' Alsof het zo simpel is om een peuter stil te krijgen. Die chauffeur had duidelijk geen ervaring met kleine kinderen. Enfin, hoe hard ik ook mijn best deed, Elyana bleef wenen."



Geen zin in discussie

De bestuurder hield woord: twee haltes verder zette hij z'n bus aan de kant en draaide zich opnieuw om naar moeder en dochter. "'Hier kunnen jullie uitstappen', zei hij droogweg. De vijf andere reizigers op de bus keken verbaasd op en begonnen zich te roeren, maar ik had geen zin in een discussie. Verbouwereerd heb ik mijn spullen bij elkaar gezocht en ben ik samen met Elyana van de bus gestapt."

Hoe is Selien met haar dochtertje uiteindelijk thuis gekomen en hoe reageert De Lijn op het incident? Lees het hele verhaal in onze Pluszone, exclusief voor abonnees. Proef nu vier weken voor maar 1 euro!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden