Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2017, 20:31   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard Onrustwekkend: ook België telt steeds meer kindhuwelijken

Benieuwd of hier krachtig tegen opgetreden gaat worden. Ik bedoel: nagaan of er effectief iets van aan is, en vervolgens een plan van aanpak.
Als er iets moet aangepakt worden in dit domein, dan moet het zeer sec en ernstig zijn.
De tsjeven gaan niet moeten afkomen zoals bij het onverdoofd slachten, namelijk dat het hun godsdienstige cultuur is.


Titel: Onrustwekkend: ook België telt steeds meer kindhuwelijken
link: http://www.humo.be/humo-archief/3777...4-f84be2caa8dd

Citaat:
Maandag 8 mei 2017 - 17:58, door (tvs)

Volgens cijfers van de Wereldgezondheidsorganisatie treden dagelijks zowat 40.000 minderjarige meisjes in het huwelijk, of 28 per minuut. Wat vroeger vooral een Aziatisch en Afrikaans fenomeen was, blijkt door de toenemende migratie ook steeds meer in ons land voor te komen. Exacte cijfers ontbreken, maar alle experts met wie we praatten, maken zich ernstige zorgen over de toenemende omvang van het probleem. Humo vond een meisje bereid om te getuigen over de manier waarop ze door haar familie in een huwelijk werd gelokt. ‘Het duurde een tijdje voor ik begreep dat ik een schakel was in een paspoortcarrousel.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden