Discussie: www.marx.be
Los bericht bekijken
Oud 15 juli 2003, 18:08   #40
Maxwell Rain
Burger
 
Maxwell Rain's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Leuven & Lanaken
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Je weet evengoed als ik dat het katholieke net een bepaalde levensbeschouwing naar voren schuift. Dat resulteert vb in het stemmen op cd&v en het wachten met seks tot aan het huwelijk
Ik zat zelf op zo'n katholieke school, het resultaat :
- Stemmen op het Kartel SP.A-Spirit
- Seks op mijn 14de
- Blowen in maastrichtse coffeeshops
- Lezen van linkse literatuur
- Luisteren naar jazz & rock (satanisch )
- etc etc

En ik weet met zekerheid dat ik niet de enige ben.
Daarbuiten komen ook menig johnny, marina en ander boomcargeweld voort uit die school. Ook niet de meeste christelijke waarden die zij uitdragen.

En zo kunnen we wel nog een tijdje doorgaan.

Hetzelfde fenomeen merk ik uit gesprekken met anderen die ik in Leuven ben tegengekomen, en heb ik kunnen lezen in verschillende sociologische essays.

Feit is dat de secularisering zich zeer ver heeft doorgezet in onze maatschappij. Het katholieke onderwijs draagt eigenlijk niets anders meer uit dan de gevestige humanistische waarden van onze maatschappij. En daar is niets mis mee.
Toegegeven, in de lessen godsdienst zullen nog wel strikt katholieke meningen verkondigt worden, maar het zal daar ook niet kunnen dat men zou zeggen dat homoseksualiteit een doodzonde is etc.

Wil je integratie ? Dan richt je geen aparte islam-scholen op, maar integreer je een islam-les in het gevestigde onderwijs. Daar kunnen autochtone leerlingen enkel maar van bijleren.

Wil je segregatie tussen de bevolkingsgroepen? Doe dan gerust die nieuwe scholen.

Ik kies voor integratie.
Maxwell Rain is offline