Los bericht bekijken
Oud 22 november 2011, 18:38   #37
Juan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Berichten: 854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik noem CUi niet links. Ik zeg dat links gefragmenteerd is omdat PSOE de meeste kiezers verloor aan kleinere partijen. Dat was trouwens de verklaarde "politiek" van M15 waar ze goed in geslaagd zijn. (ik ken trouwens Cui niet goed genoeg om er veel over te zeggen, schuld van een Catalaanse vriend die ABSOLUUT nooit over politiek wou praten, alleen over vrouwen en eilanden)

Zelf zou ik voor Izquierda Unida gestemd hebben. In Canarias gingen die trouwens samen met de Groenen. In Valencia hebben de Groenen een historische eerste zetel gehaald. Niets te vroeg.

Mag ik nog zeggen dat El Hierro het enige territorium is IN sPANJE met een meerderheid zonder de grote partijen! nATIONALISTEN!
CiU is centrumrechts, een beetje te vergelijken met de CD&V (minus de ACW-strekking). Lijsttrekker heeft in de campagne bovendien nogal xenofobe uitspraken gedaan om de PP-kiezer weg te lokken. En gekke uitspraken over holebi's. Niet iedereen in de tweepartijencoalitie CiU (CDC + UDC) was daarmee opgezet.

Die Valenciaanse zetel is trouwens voor het Bloc Nacionalista Valenci�*, niet voor haar groene kartelpartners (Els Verds, EQUO).
Juan is offline   Met citaat antwoorden