Los bericht bekijken
Oud 2 augustus 2017, 20:37   #247
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Zonder offtopic te willen gaan vind ik het wel grappig dat mensen altijd trachten om appelen met peren te vergelijken.

Kan je eens uitleggen wat het Heilig Officie onder Pius X ( aka de Heilige Inquisitie , niet te verwarren met de Spaanse Inquisitie ) dan wel verkeerd zou gedaan hebben ?

Overigens is de Christelijke leer in niets te vergelijken met de Islam , één concreet voorbeeld :

Jezus ( die God is ) wenst pedofielen geëxecuteerd te zien.

Matthëus 18:6-7 "Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee. Wee der wereld van de ergernissen, want het is noodzakelijk, dat de ergernissen komen; doch wee dien mens, door welken de ergernis komt!"

Mohammed was een pedofiel.
Ik wil misschien nog wel geloven dat Jezus ( zelve ) totaal tegen pedoseksualiteit ( zelfs pedofilie was ) maar die passage gaat daar belange niet over.

Dat gaat hier eerder over het feit dat
1) we ons (de volwassenen dus ) ons meer zouden moeten opstellen als de kinderen die bij Hem komen en aandachtig naar Zijn Woord luisteren en het ook geloven.
2) o wee als volwassenen dan deze kinderen zouden proberen af te brengen van hun geloof
praha is offline   Met citaat antwoorden