Los bericht bekijken
Oud 13 december 2017, 23:32   #48
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u zich daartoe geroepen voelt, mag u in alle vrijheid daarmee starten.

Mij dunkt dat sommigen democratie verwarren met onbeperkte vrijheden.
Zo weet ik een motohandel naast een home voor ouderen. Daar neemt men het ook niet te nauw met hun vrijheden. Maar er is wel beterschap.
Voor een paar jaar werden er ganse nachten rubberbanden opgestookt.
En ik heb een buurman gehad waar heel de buurt naar zijn muziek moest luisteren. Bijzonder als hij zijn auto aan het kuisen was. Elvis kuiste mee.
En een huurder die een discobar had ingehuurd voor zijn verjaardag en die dacht dat iedereen mocht meevieren om middernacht zoals zijn planning was. Hij was nog wel zo eerlijk om mij te verwittigen.
De vrijheid is niet doorgegaan. Om zeven uur heb ik hem de keus gelaten.
Discobar inpakken of minder decibels produceren of hij kreeg zijn opzeg voor nog andere feiten. Het was buigen of barsten.
Maar hij snapte mijn uitleg. Hij was op korte tijd reeds een gekend figuur bij de politie. Gelukkig trok zijn bijzit er uit een maand nadien.
Hij verhuisde met hebben en houden bij nacht maar vergat zijn huur op te zeggen. Drie maand stond het kot leeg. Pas na drie jaar kon hij betalen.
Hij had geërfd. Daar had hij niet op gerekend.
Ik gunde hem zijn geluk. Van die erfenis hield hij weinig over want hij had bij mijn weten reeds meer dan 600.000 Bfr schulden.
God is soms nog wel eerlijk.
werkman is offline   Met citaat antwoorden