Los bericht bekijken
Oud 6 april 2007, 17:10   #5
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Welkom in de echte wereld. Wie perfect idealistisch is en zijn idealen als onbuigbaar beschouwd, is zeer zielig. Die persoon zal immers zeer zwart/wit denken en is dan gewoonweg enggeestig.

Let wel, dit is geen pleidooi om alle normen en waarden overboord te gooien en alle idealen en ideologiëen te vergeten, maar een beetje rekbaarheid moet je wel hebben.
Pure postmoderne onzin. Idealen die je niet ten volle beleeft, zijn waardeloos.

Om op de aangehaalde voorbeelden verder te gaan :
  • Als u tegen het gebruik bent van marihuana omwille van de nadelige gevolgen, dan moet u eveneens tegen het gebruik van alcohol en tabak zijn. Deze vallen namelijk allemaal in dezelfde categorie van genotsmiddelen. Daarboven is tabak veel verslavender dan marihuana en is alcohol bij overdaad veel schadelijker voor het lichaam.
  • Als u tegen discriminatie en censuur bent, dan is het hypocriet om diegenen die u beschouwt als "discriminerend" of "totallitair" beperkingen op te leggen inzake vrije meningsuiting en hen anders te behandelen omwille van hun mening.
Ik ben er zeker van dat u het met het laatste argument eens bent, dus ik ga daar niet meer verder op in. Wat betreft de visie rond narcotica, vind ik het ronduit hypocriet dat de heer De Man mensen die al eens een jointje roken als zware misdadigers probeert af te schilderen, terwijl hij zelf daarna een goeie Vlaamse pint gaat drinken. Hij discrimineert hiermee diegenen die graag eens een jointje roken en is daardoor inconsequent in zijn gedrag. Enkel van een geheelonthouder kan ik een dergelijke argumentatie aanvaarden.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 6 april 2007 om 17:11.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden