Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2017, 11:43   #27
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ben vandaag bezig geweest met inschrijven van facturen. Als dat een van 1.000 euro is, kost mij dat evenveel tijd en moeite als dat dit een van 2.000 euro is. En ze nemen beiden ook maar één regel in beslag.

Wat betreft provincies redeneert de nv-a: we doeken ze op, centraliseren, en dat geeft een kostenbesparing. Wanneer het over België gaat zijn ze dat plots vergeten.
We zouden ook alle BEL-20 bedrijven kunnen laten fusioneren omdat ze dan maar één HR-afdeling nodig hebben. Net als één IT-afdeling, één boekhouding, ...

Zou dat werken denk je?
Met de wafelijzerlogica van weleer. 19 directies die pas instemmen met een investering van de 20e als ook zij een gelijkaardige investering mogen doen, of ze nu nodig is of niet.
Zou dat ondanks die 'kleine flaw' toch nog meer kostenbesparend zijn dan die samengesmolten afdelingen?

Fusies en/of schaalvergrotingen hebben pas zin als er een synergie tussen de entiteiten bestaat. Daar klemt het schoentje echter.

Citaat:
Iemand die een beetje logisch nadenkt snapt daar geen ballen van.
Ik snap inderdaad niet dat er mensen zijn die nog naar de oude belziek willen terugkeren dat nog zieker was dan nu.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden