Discussie: Soera Jumuah 62
Los bericht bekijken
Oud 23 augustus 2019, 18:32   #2
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De vrijdag(gebed), de Bijeenkomst.

De 62ste soera van de Koran maakt hiervan melding. Het is niet alleen een verwijzing naar het vrijdaggebed en op welke manier die plaatsvindt in de islam. Allah swt informeert ons hiermee ook hoe we op de Dag des Oordeels voor Hem zullen worden gebracht. Profetieën zijn typisch voor het Boek en velen werden nog niet eerder met de Tora, Psalmen of de Evangeliën geopenbaard. De Koran is werkelijk het Laatste Testament.
Beste Guinevere, het is niet handig dat je de essentie van je post plaatst als quote want nu zit het niet in bovenstaande quote. Ik quote een stukje hieronder opnieuw maar nu inclusief de introductie van de auteur.
"... Get to Know a Surah of the Quran is a new series of videos brother Nouman Ali Khan presented this year during the month of Ramadan. Die Nouman Al Khan heeft originele ideeën. ...

And that’s the first name of Allah in the previous ayah, the King.

A king is known by his signs, by the symbols, by the castles, by the emblems worn by the soldiers, by the marks of his kingdom.

And all of this creation is a mark of Allah’s Kingdom.

This is Allah’s grand Kingdom that we witness before us.

The reading of Allah’s signs, and His grandeur and kingdom are corresponding to each other"
De 62e surah zegt geloof ik dat de schepping een teken is van Allah's koninkrijk. Dat kan ik mij voorstellen. Maar zegt de Surah ook dat de kastelen en emblemen gedragen door de soldaten tekenen zijn van Allah's koninkrijk? Of is dat verzonnen door Nouman Ali Khan?

Dat lijkt mij namelijk een probleem. Want iedereen kan wel beweren dat hij soldaat is van Allah en dat zijn kasteel een teken is van Allah. Dus uit persoonlijk belang. Als die soldaten dan ook nog eens in de pan gehakt worden door christenen en verdreven uit Spanje en Europa dan is dat koninkrijk van Allah geen stuiver waard. Kan Noumannetje dat verantwoorden? Of voegt hij wat toe naar eigen inzicht aan de heilige koran?
Piero is offline   Met citaat antwoorden