Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2013, 16:29   #20638
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Heel erg bedankt dat je de reportage hier plaatst want ik had die gemist.

Ik vond het heel interessant in verschillende opzichten.

Maar mezelf kennende, heb ik natuurlijk kritische bedenkingen zoals wie uiteindelijk de vruchten van die ondernemingen gaat plukken. Hebben ze de vrouwen ook gezegd dat ze aan de bron baas moeten blijven? Misschien eindigen ze wel als bandwerksters.

Zo'n reis voor zes maanden naar ergens anders (India) is op zich al een hele stap.

Ik heb ook weer opgemerkt dat de kinderen daar niks te doen hebben. En zo groeien ze op. Dat is verschrikkelijk; de hele dag rondlummelen.

En blijkbaar de mannen en de vrouwen ook niet.

En ja, die mannen, hé. Het is haast onbegrijpelijk dat die Jordanische vrouw zo'n 'husband' heeft. Een verschil van dag en nacht.

Ik hoop dat de zonnepaneel-historie een katalysator is geweest voor andere initiatieven voor de vrouwen en hun familie en dorpsgemeenschappen.
pff, ik zou er niet teveel op rekenen, het enige wat er zou uit komen is dat ze minder islamitisch zou worden, je zag al dat ze zonder sluier ging rondlopen en daarom ook was die man zo achterdochtig om ze te laten gaan.

Uiteindelijk heeft ze haar kinderen toch achtergelaten, in Jordanië worden haar dochters uitgehuwelijkt aan 9 jaar wegens armoede en daar blijven ging dat toch niet beletten. Ik hoop dat ze het overleeft, dat alleen al.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden