Los bericht bekijken
Oud 28 april 2017, 01:39   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Garry,

Je hebt uiteraard gelijk, zeker voor lijnvliegtuigen.

Voor een taxi die pakweg 30 meter boven de grond vliegt tegen een relatief lage snelheid denk ik dat we wat vergeefelijkher mogen zijn. Door die VTOL is landen en opstijgen peanuts ivg met gewone toestellen, en kan dat volledig geautomatiseerd.

In noodgevallen kan je, op basis van hoge daalsnelheden, simpewel een paar airbags laten opengaan die een crash opvangen en de inzittenden beschermen.
U houd alleen rekening met de veiligheid van de inzittende. Men vraagt geen brevet om zelf veilig terug aan de grond te komen maar vooral om andere op de grond aanwezige te beschermen.

Het gaat om mensen hé, zie maar wat er gebeurt wanneer ze de lift nemen. Als er staat max. 4 personen en er kunnen er 8 in, dan stappen ze er met 8 in.

Ik heb er destijds meer geweten die opstegen met een Morane en net op het allerlaatste moment juist even los kwamen, juist genoeg om amper over de militaire baan in het veld neer te ploffen. Gelukkig stonde er langs die kant geen huizen. En dat zijn dan nog mensen met kennis van zaken.

Hoeveel komen er niet voor met " start afgebroken ", en dat zijn dan nog de enkele gelukkige die nog tijdig konden reageren.

http://www.hdekker.info/Nieuwe%20map/1966.htm

En jij wil toestellen laten rondvliegen met totaal onkundige personen en zonder ingrijpmogelijkheden. Mij niet gezien, ik blijf aan de grond dan.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 april 2017 om 01:45.
Garry is offline   Met citaat antwoorden