Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2017, 19:35   #49
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
De rol van de N-VA is op communautair vlak uitgespeeld, ze kunnen niet meer terug,...
Hoezo uitgespeeld ? Ze hebben nochtans een prachtig langetermijn projekt voor de kommunautaire boeg, waarmee ze nog lang niet klaar zijn. Ze zijn pas goed begonnen als het ware.
Nou ja, goed....
Citaat:
het is een conservatief-rechtse partij met een uitgesproken rechts economisch programma en een conservatief wereldbeeld van de identiteit. Het geloof in een inclusieve maatschappij is verdwenen, zeker als het over moslims gaat, maar ook kansarmen horen daar ook niet meer echt toe.
D�*t is nu effe een niet-kommunautaire aangelegenheid die ik minder belangrijk vind in het licht van het hoofddoel der realisatie van een staatskundig programma. Ik ben zelf noch rechts, noch konservatief maar neem er dat dan maar bij als het gaat om de realisatie van een konfederale staat. Kwestie van prioriteiten te stellen.

Citaat:
Concreet zal er dus een nieuwe beweging moeten ontstaan die terug de Vlaamse eisen op tafel kan leggen.
Mijn vraag wat er volgens u moet gebeuren, is daarmee echter niet beantwoord. Wat moet er volgens u gebeuren, én welke strategie dient daarbij gevolgd te worden om dat te bereiken?
De vraag was niet door wie, want dat vind ik dus minder belangrijk.
Ik stel die vraag trouwens aan iedereen. Ik pikte u er gewoon effe uit.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 mei 2017 om 19:53.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden