Los bericht bekijken
Oud 1 april 2014, 07:47   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als dat via een correct referendum gebeurt, dan heb ik daar geen last mee.
Dan zou ik me daar zelfs in België kunnen mee verzoenen.
Citaat:
A self-organised “referendum” over the independence of one of Italy’s wealthiest regions has resulted in an overwhelming victory for the separatist camp, but authorities in Rome have largely ignored the result, amid scepticism over the regularity of the informal, non-binding poll.
Het was een referendum op volksinitiatief. Dat is alles behalve een reden om het een "niet bindende poll" te noemen. Ofwel waren de voorstanders van onafhankelijk goed geïnformeerd, ofwel had de rest geen interesse, of beide.

Maar je hoeft je geen zorgen te maken. Ook in België zou zo'n poll als "non-binding" de vuilbak ingaan als de uitslag niet naar de goesting is van het regime. Zelfs als dat referendum door de premier himself zou georganiseerd zijn ipv op volksinitatief gehouden. Zolang het referendum niet in de grondwet staat zal elke poll met een ongewenste uitslag als niet bindend afgeschoten worden. De Spaanse machthebbers hebben trouwens al met een identiek argument laten weten dat ze geen oren zullen hebben naar de uitslag van een referendum waaruit blijkt dat een meerderheid van de Catalanen de onafhankelijkheid wenst.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden