Los bericht bekijken
Oud 23 augustus 2016, 15:49   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Panda, ik vind het een beetje flauw om hier zo zwaar de pedaal in te drukken bij het woord "deportatie"
.

Had je het minder flauw gevonden moest ik de titel anders formuleren : "Philip wil massaal mensen uitzetten en wegvoeren" ? Want dat is letterlijk de betekenis die Van Dale geeft aan het woord deporteren. Je kreeg de link er bij in de OT.

Citaat:
Sedert WO2 is dat natuurlijk een zeer beladen term (veewagons, konzentrazionslager, vernichtingslager, gaskamers enz.)
Als wij afgewezen illegalen op een vliegtuig zetten naar Noord-Afrika of naar eender welk ander oord, dan noem ik dat geen "deportatie".
Dan voer jij terug een discussie uit 1999 die toen door Van Dale is beslecht : ze pasten hun restrictieve definitie aan zodat die nu is zoals ik ze via mijn eerder gegeven link is.

Citaat:
Philip Dewinter is evenmin my cup of tea en bijgevolg houdt ik hier geen pleidooi om zijn gedachtegoed goed te praten.
Dat weet ik.


Citaat:
Maar waar ik wel van overtuigd ben is dat er véél meer semi- of volledig geradicaliseerden uit dit land mogen gezet worden. en veel sneller dan nu. Theo Francken doet zijn best, daar ben ik van overtuigd.
Theo doet zijn best maar is iemand die voor zover ik weet nog nooit heeft opgeroepen tot onmenselijkheden en massale expulsies van honderdduizenden mensen en hun familie over drie generaties heen. En daar gaat het hier om.
Niemand betwist dat geradicaliseerden mogen aangepakt worden en indien mogelijk uitgezet.
Heb je eigenlijk de tekst van zijn flutboekje van 18 pagina's al eens zelf kritisch gelezen ? Philip zoekt geen schuldigen, geen geradicaliseerden, hij zoekt gewoon vreemdelingen. Punt. Lees zijn tekst, probeer het maar te ontkrachten.

Citaat:
Maar er worden hem natuurlijk door de politiek-correcte goegemeente allerlei wolfijzers en voetklemmen in de weg gelegd om dat werk zoveel mogelijk af te remmen.
In grote lijnen volgt het kernkabinet alle maatregelen die Theo al voorstelde. Volgens mij is er nog geen enkele minister die zoveel beleidspunten wist binnen te halen, en dat zijn dus telkens politieke verworvenheden. Dat er vanuit de maatschappij tegenstand is, lijkt me een democratisch recht van mensen om het niet met hem eens te zijn. Dat heeft niets met politieke besluitvorming te maken.
Ik kan enkel vaststellen dat hij quasi op alle dossiers zijn doel wist te behalen. Omdat hij nauwlijks tegenstand krijgt in de regering, en men het met zijn efficiënte maar gematigde aanpak gewoon eens is.



En nu terug on topic : Fuhrer Philip & zijn intentie tot massale deportatie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden