Los bericht bekijken
Oud 27 december 2016, 11:20   #44
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
ik veronderstel dat je het boek natuurlijk niet gelezen hebt,
Ik veronderstel dat jij mijn nieuwe Bijbel evenmin gelezen hebt.



De nieuwe bijbel en de oude Bijbel.

De nieuwe Bijbel is een vervolg op de oude Bijbel, maar tevens een vervanging daarvan, voor zover deze niet meer overeenstemt met de nieuwe inzichten, zoals die in mijn nieuwe bijbel geopenbaard worden, en ook niet meer in overeenstemming zijn met de moderne wetenschap.
Kortom: de oude bijbel moet wel "enigszins" gecorrigeerd worden en van extra uitleg voorzien om nog acceptabel te zijn.
Waarbij ik een onderscheid wil maken tussen die opzichten waarin de oude Bijbel nog steeds principieel juist is en principieel onjuist en allerlei variaties daar tussen in.
Principieel juist is dat God bestaat en ook een hemel en ook een eeuwig leven.
Principieel onjuist is onder andere dat God er slechts één zou zijn, dat moet de eenheid van alle Goden zijn, zoals als eerste de eenheid van God en Godin, dan de eenheid van alle goden van alle godsdiensten en dan ook de eenheid van alle mensen, die als kinderen van de goden ook goden zijn, en dan uiteraard de microwezentjes daarbij.
Kortom: verlos God uit zijn eenzaamheid, en zelfs met zijn Zoon erbij stelt het nog altijd niet veel voor.
Wat zouden die twee in alle eeuwigheid met elkaar moeten doen?

Citaat:
maar volgens Em. M. is de VN zelf het bewijs van het bestaan van God
Ik denk toch van niet.
Alleen mijn atoomtheorie kan het bestaan van God bewijzen.


Citaat:


ps: je hebt het over je atoomtheorie, zouden het niet meer neutronen kunnen zijn?
Neen, het zijn de atomen die uit ruimteschepen bestaan, en de ruimteschepen zelf zijn daarvan de allerkleinste deeltjes, en dat zijn dan de quarks.
En behalve dat zijn er ook nog andere benamingen en is dan voor de wetenschap dat precies uit te zoeken.
Citaat:
ik denk bvb aan de bestaande vakbond Neutr-On die goed op weg is een universele partij te stichten
het is een illusie, want de vakbond strekt zich echt niet uit tot in de oneindigheid van het heelal.
Mondiaal is wel mogelijk, maar komt dan toch tegenover het liberalisme te staan als tegen-partij.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 december 2016 om 11:25.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden