Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2017, 22:59   #187
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Samenvattend;

de POLITICI van Oekraine slagen er niet in de echte,fysieke macht van de "Oekrainse patriotten" weg te nemen op straffe van...wel.....erge zaken vrees ik zo..

Dat betekent dat de "mannen met de wapens" eigenlijk gans Oekraine gijzelen en blokvast zetten.Omdat zij regelmatig al eens wat munitie richting "die van de overkant" schieten menen zij het recht te hebben een ganse natie te gijzelen.

De situatie komt heel bekend voor....

En aan "de overkant",in die "semi-autonome republiekjes" is het van hetzelfde....


Ik vrees,inderdaad,dat in het belang van de Republiek Oekraine de Minsk-partners eens wat "dwingender" zullen moeten optreden.

Nog eens,Moskou heeft nog steeds geen enkele intentie ge-uit dat ze ,behalve de Krim,nog meer stukken Oekraine willen..Laat het ons maar aanzien,die Krim is verloren voor Oekraine,ge moogt op uw kop staan maar dat verandert niets aan de zaak.
Ik kan me ondertussen echter wel voorstellen (de Internationale sancties,het feit dat ze die andere afgescheurde republiekjes aanhoudend moeten voeden en militair steunen) dat het conflict voor Moskou ook geen "goede business" kan zijn....Die Krim kost momenteel ERG veel geld.

Diplomatie kan niet als doel hebben conflicten bevroren te houden,de maffia van Oekraine en die deelrepubliekjes inkomens te bezorgen en verder mekaar financieel pijn te doen.....

In het recente verleden,tijdens het uiteenvallen van Joegoslavie,faalden de Europeanen zo erg dat uiteindelijk de Amerikanen de boel overgenomen hebben en,geziend de toenmalige zwakte van de Russen,een "oplossing" OPGELEGD hebben...

Nu zullen de Amerikanen geen zware rol spelen,staan de Russen VEEL sterker,zijn zelfs betrokken partij,maar dan nog blijft dit een Europese zaak....

wel....waar staan we?
Europa kan een rol spelen, maar de zaak kan enkel opgelost worden samen met Rusland. Europa heeft een vuile rol gespeeld in het ten val brengen van Yanukovich, met vuile bedoelingen.
De "oplossing" in Joegoslavië, namelijk de pro-Russen bombarderen, zou ik niet aanraden voor de huidige toestand in Oekraïne, dat leidt rechtstreeks naar wereld oorlog 3. Zoals gezegd Rusland is nu veel sterker, en uiteraard staat dit conflict veel dichter bij Rusland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden