Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2003, 20:30   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Nu, ik weet niet wat mijn partijgenoten ervan denken maar ik zie het op basis van die 5 puntjes toch niet echt zitten om met die mensen (politiek) in het huwelijksbootje te stappen wat niet wil zeggen dat we niet op een aantal concrete punten kunnen samenwerken.

Vooral die quato voor migranten en oprichting van islamscholen zie ik niet echt zitten want op die manier werk je de verdeeldheid in de samenleving volgens mij alleen maar in de hand. Waarom gewoon niet iedereen de mogelijkheid geven om in zijn/haar school naar keuze de godsdienst te volgen die hij/zij wil? Mensen van verschillende religies op één school kan de verstandhouding alleen maar verbeteren.

Als ik me niet vergis bestaat die mogelijkheid nu al in het officiële onderwijs dus waarom nog aparte scholen oprichten? Ja ik weet wel dat de Joden en Katholieken ook hun aparte scholen hebben maar daar ben ik ook geen voorstander van. In Nederland is de SP als ik me niet vergis ook niet echt happig op die islamscholen (die in Nederland wel al bestaan).

Ook quota zullen de verdeeldheid op de arbeidsvloer alleen maar vergroten wat volgens mij geen goede zaak is. Afkomst mag volgens mij geen rol spelen bij het aanvaarden/weigeren van een werknemer.

Als je dan mensen moet aannemen omdat ze allochtoon zijn en niet omdat ze de geschiktste man/vrouw voor de job zijn dan vraag je om problemen en geef je gewoon een B-52 vol munitie aan het Blok.

De vakbonden zijn er trouwens ook allesbehalve happig op omdat ze maar al te goed weten (vooral ABVV) dat hun achterban dat niet zou pikken (vooral niet in het huidig economische klimaat) wat niet wil zeggen dat we niets moeten tegen de discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt.
solidarnosc is offline