Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2003, 22:30   #3
rosy
Burger
 
Geregistreerd: 16 juli 2002
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Nu, ik weet niet wat mijn partijgenoten ervan denken
awel, volgens mij vertel je hier hetzelfde als je partijgenoten. de inhoud van het artikel in de militant over dit onderwerp komt hiermee toch overeen.

Citaat:
Als ik me niet vergis bestaat die mogelijkheid nu al in het officiële onderwijs dus waarom nog aparte scholen oprichten?
zoals gezegd ziet de ael liever heel het vrije net afgeschaft, maar ja, dat lijkt er voorlopig niet echt aan te komen.
het gaat hem dus vooral om de gelijkheid, om respect voor de islam. op dit moment getuigt deze hele samenleving van disrespect voor de islam. een islamschool wordt gezien als een potentieel broeinest voor extremisten, terwijl men in een katholieke school geen graten ziet. meer nog: het katholiek onderwijs wordt over het algemeen als kwaliteitsvol geëvalueerd.
het gaat er ook om dat de islam moet gezien worden als een godsdienst, juist zoals het jodendom en het christendom. waarom boezemt die éne godsdienst ons zoveel angst in? waarom stellen we bij de islam zoveel vragen rond de positie van de vrouw, over het zich kunnen aanpassen aan de principes van de rechtstaat? ik zeg niet dat we kritiekloos moeten zijn, integendeel, maar wees eerlijk in je kritiek: evalueer de islam zoals een andere godsdienst.
hou bovendien rekening met racisme in het onderwijs. in scholen met alleen moslims zal een moslim gezien worden zoals de andere en de mogelijkheid krijgen te bewijzen wat hij/zij waard is...

Citaat:
Ook quota zullen de verdeeldheid op de arbeidsvloer alleen maar vergroten wat volgens mij geen goede zaak is. Afkomst mag volgens mij geen rol spelen bij het aanvaarden/weigeren van een werknemer.
dat is net het probleem. afkomst speelt wel een rol. de werkloosheidscijfers bewijzen dat. ook onderzoek wees uit hoe erg de discriminatie bij aanwervingen is. de toekomstperspectieven van jonge (en oudere) allochtonen zijn uiterst problematisch. zij zien binnen het huidige klimaat weinig mogelijkheden om hun eigen sociaal economische positie te verbeteren. wat moeten ze doen? wachten op de revolutie...

Citaat:
Als je dan mensen moet aannemen omdat ze allochtoon zijn en niet omdat ze de geschiktste man/vrouw voor de job zijn dan vraag je om problemen en geef je gewoon een B-52 vol munitie aan het Blok.
je kan conflicten niet uit de weg blijven gaan! dat gebeurde de voorbije dertig jaar wel, en wat is er veranderd? het is tijd dat de migranten radicale eisen beginnen stellen!
rosy is offline