Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2017, 00:35   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Een dikke 20 jaar terug woonde ik hartje Antwerpen. Daarnaast had ik een residentiële caravan in Westende.

Mijn werkgebied was Kapelle, Ekeren en Brasschaat. Ik kan de keren niet tellen dat ik meer dan twee uur nodig had om vanuit een van die drie gemeentes naar huis te rijden, mede omdat ik, eens aangekomen meestal nog een half uur of langer toertjes mocht rijden om een parkeerplaats te bemachtigen, ondanks dat ik aan mijn woning een garage had waar minstens 4 auto's in konden en met wat ordenen zelfs 5, alleen kon je er zeker van zijn dat er WEERAL een auto voor de inrijpoort ging staan en omdat, om binnen te rijden, niet getakeld werd. Takelen gebeurde enkel en alleen wanneer je buiten moest en er stond iemand voor de poort.

De keren dat ik van mijn werk rechtstreeks naar Westende ging was ik dikwijls eerder ter bestemming dan wanneer ik naar hartje Antwerpen moest.

Mede daardoor, ik was wel al van plan om tegen mijn pensioen naar de kust te gaan wonen, heeft er dan ook voor gezorgd dat ik eerder die beslissing genomen heb dan aanvankelijk voorzien en ben ik naar de kust verhuist.

Toen ik dit melde bij één van de directeurs van een van de klinieken waarvoor ik ten dienste stond, vroeg deze waar ik het vandaan haalde om naar de kust te gaan wonen, "En alle dagen door die tunnel?", zo sprak hij, waarna ik hem er op gewezen heb dat die fameuze tunnel wel in Antwerpen lag en niet aan de kust. Als ik verhuist zou zijn naar de linker oever had iedereen het de normaalste zaak van de wereld gevonden maar dan had ik OOk ieder dag door die tunnel gemoeten.

Zo heb ik nog een aantal jaar dagelijks op en af gereden van Middelkerke naar regio Brasschaat, met de auto natuurlijk want dat is gewoonweg de enige optie. Probeer dit maar eens te doen met het openbaar vervoer, wanneer je stipt om 8u ter bestemming moet zijn. Je zult dan de avond voordien moeten vertrekken anders gaat het nooit lukken.

De tijd dat ik onderweg was varieerde tussen een uur en een kwart tot anderhalf uur. Naar hartje Antwerpen zou ik zelden eerder thuis geweest zijn en dikwijls veel later.

Op weg van en naar de kust had ik zo goed als nooit enig oponthoud, de problemen begonnen pas wanneer ik Antwerpen naderde.

Wie in een van die betonnen konijnenkoten in de stad woont en die moet gaan werken naar een van de vele bedrijven in en rond het havengebied, is echt niet beter af, wat de politici de burger ook willen doen geloven, in het belang van het openbaar vervoer waar ze waarschijnlijk ook hun zakken bij vol laden.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2017 om 00:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden