Discussie: Creationisme
Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2017, 08:50   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo is het, maar toch is het licht de waarheid en niet de schaduw.

Waarom zou je volharden bij de nacht als de zon zich al reeds laat zien voor een nieuwe dag?

Waarom zou je zo volharden in een tegenstrever te zijn?

Er is een brede weg die naar de ondergang leidt en er is een smalle weg naar boven naar de waarheid van God en het heelal.

Velen aanbidden reeds de Duivel, maar slechts één openbaart de ware God.
Laat duidelijk zijn, ik ben geen tegenstrever van eender wat. Ik ben lang een rebel geweest, maar zonder doel. Ik had geen plan, noch een doel. Toen zei de synchroniciteit tegen mij, stel eens realistische doelen op en bereik ze door een plan. Door dat te doen heb ik minder afleiding nodig in ideologie en kan ik mij meer bezig houden met mezelf. Persoonlijke verantwoordelijkheid.

Ik probeer de duistere zijde te begrijpen, vanuit een neutrale positie. Je zal vast wel bekend zijn met het taoïsme en de yin yang. Beetje balans in het leven raadplegen. Dat doe ik niet door mijn donkere zijde te negeren. Dat is daar, dat is mijn monster en ik kan dat ook voor iets goed gebruiken. Als ik het maar gebalanceerd krijg.

Men praat mij extern angsten aan, en ook van kind tot volwassenheid aan is deze wereld verkocht als een demonische. Maar waarom hoeft de duisternis dan gepaard te gaan met al deze negativiteit? Er is geen duisternis zonder licht. De duisternis is daar, ongeacht wat je er over denkt. Daarom dienen we het maar beter in de ogen te kijken en het te plaatsen. Is het niet hetzelfde als de Zoon loochenen?

De smalle weg vraagt veel van één, ik probeer het niet meer zo te zien. Alles is relatief en balanceerbaar.
Peche is offline   Met citaat antwoorden