Los bericht bekijken
Oud 1 januari 2017, 18:00   #39826
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Bijna analoog hieraan is ook de UK, ofschoon niet direct gescheiden door taal, alleen de uniciteit van de afzonderlijke gebiedsdelen is zo dat ontbinding altijd mogelijk blijft. Het is naar mijn inzicht in deze niet de vraag of men uit elkaar gaat maar wanneer. Naar mij inzicht is een unie, een federatie of een confederatie een beetje een onding. Er wordt dan een schijnvolk gecreëerd op juridische basis. Vanuit de maatschappelijke werkelijkheid zal er dan altijd tegen aan getrapt worden. Kijk maar naar de Brexit/EU, Schotland/UK, de Belgique zelf etc. Beter is een ondeelbare natie met één taal als juridische lingua franca. Veel minder problemen dan ook. Desondanks blijf ik wel voorstander van het Europese project.
Bent u van mening dat het mogelijk is dat een immigrant zich zodanig sterk verbonden kan gaan voelen met de Nederlandse geschiedenis, specifiek de waarden waar het voor staat en ook tot uitdrukking brengt, dat hij op dat vlak zelfs meer binding voelt dan de doorsnee Nederlander.
Bijv ook een Marokkaan, Turk etc?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden