Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2017, 15:53   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Vlaams minister van Onderwijs en CD&V-kopstuk Hilde Crevits trekt aan de alarmbel over de tweede generatie allochtonen in ons land. Die boekt in vergelijking met de eerste generatie amper vooruitgang “in tegenstelling tot in andere Europese landen, zoals Nederland”, benadrukt Crevits.
Citaat:
“Als de ouders zich niet kunnen uitdrukken in het Nederlands en ze tonen ook geen bereidheid om het Nederlands te leren, dan heeft dat ook slechte effecten op de kinderen."
Crevits is een laffe teek. Ze durft niet eens de tweede generatie benoemen die ze bedoelt. De enige immigranten die er na één generatie niet in slaagden om Nederlands te spreken zijn moslims.

Ik herinner mij Polen, Tsjechen, zelfs Russen die na de oorlog hier bleven. Er bestond geen tv en nog minder internet, maar hun kinderen spraken evengoed Nederlands als wij.

Wat Crevits bedoelt weet ik al 25 jaar. Hoe vaak heb ik alleen al op dit forum aangehaald dat de kinderen van moslims pas naar school werden gestuurd als ze onder de leerplicht vielen? Tot dan hoorden ze niets anders dan de taal van hun ouders. Ze vergaapten zich uitsluitend aan programma's uit hun eigen land die ze via hun schotels opvingen. Of waarom denk je dat moslims, nog steeds, geen kabeltv hebben maar schotelantennes?
Kabeltv willen ze gewoon niet. Ook die mogelijkheid om Nederlands te leren valt voor hun kinderen dus weg. Het gevolg is dat kinderen van moslims compleet Nederlandsonkundig zijn als ze naar school moeten, en vanaf dag één een achterstand hebben die ze zelden nog inhalen. Of waarom denken jullie dat er zoveel meer kinderen van moslims dan uit andere gezinnen zonder diploma de school verlaten?

Ik was een tijdlang bevriend met een Turks gezin met vier zonen. De moeder was in een vroeger leven tipgeefster van de vroegere BOB. De vader werd aan een job geholpen bij Ford Genk maar liet zich na een tijd een gouden handdruk geven en begon een bordeel met Poolse vrouwen.
Eerder werd de moeder beloofd om haar zonen aan een job bij de rijkswacht te helpen. Daar was één voorwaarde aan verbonden: ze moesten hun diploma middelbaar onderwijs halen.

Omdat ik merkte dat de jongens van de ene school naar de andere werden gestuurd maar er nergens iets van bakten raadde ik de moeder om kabeltv aan te vragen zodat de jongste zoon (bij wiens geboorte ik aanwezig was) beter Nederlands zou kennen als hij naar school ging, en meer kans zou hebben om wél een diploma te halen.

Er is nooit kabeltv aangevraagd. Geen enkele van de vier zonen behaalde zijn diploma middelbaar onderwijs.
Vaderlief, die zoals ik al zei, pooier was geworden, hielp zijn oudste zoon een döner kebabzaak starten, maar na minder dan een jaar was die failliet.

Ik verhuisde 16 jaar geleden, en verloor het gezin uit het oog. Toen ik nog eens langs reed stond ook hun nieuw gebouwde woning te koop.

Ik wens Hilde Crevits veel succes met haar goede raad aan de ouders van de tweede en derde generatie moslims, maar ik vrees dat zij daar evenveel succes mee zal oogsten als ik destijds. Géén dus.

Het is nu véél en véél telaat. Toen er nog ingegrepen kon worden had de bestrijding van het VB prioriteit. Mijn ervaringen met het Tukse gezin leverde mij op dit forum de naam "racist" op.
Degenen die goesting hebben om hetzelfde te doen troost ik met de wijze woorden van een zeker Guy Mathot: de hoge staatsschuld zal verdwijnen zoals ze gekomen is: vanzelf.
Dat geldt ook voor moslims, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden